Data publikacji w serwisie: 22 czerwca 2023 r.
NOWY PROGRAM STUDIÓW II STOPNIA
Opis kierunku
Studia muzykologiczne II stopnia skomponowane są z niewielkiej liczby zajęć obowiązkowych oraz z fakultatywnych ścieżek kształcenia (antropologicznej, studiów nad muzyką popularną, dziennikarstwa i rynku muzycznego, kognitywnej, analityczno-teoretycznej, operologicznej, historycznej), w ramach których studenci zapoznają się z najnowszymi trendami badawczymi z zakresu takich subdyscyplin muzykologii jak historia kultury muzycznej, analiza i teoria muzyki, nauka o pozyskiwaniu informacji muzycznej (Music Information Retrieval – MIR), etnomuzykologia i antropologia muzyki, dziennikarstwo muzyczne, operologia, psychologia muzyki, biomuzykologia, kognitywistyka muzyczna, estetyka i neuroestetyka muzyki. Ponadto studenci mają możliwość zrealizowania dwóch specjalności: operologicznej i nauczycielskiej. Studenci, którzy wybrali specjalność nauczycielską na I stopniu studiów muzykologicznych i kontynuują ją na studiach II stopnia, uzyskują uprawnienia nauczycielskie.
Wybrane przedmioty
Projekty badawcze w muzykologii
Szyfry znaczeniowe muzyki
Muzykologia w świecie cyfrowym
Menadżer kultury
Nowe narracje historyczne w muzykologii
Lokalność i globalność w muzyce
Biomuzykologia
Krytyka operowa
Kompetencje absolwenta
Pogłębiona wiedza o muzyce artystycznej, popularnej i tradycyjnej.
Umiejętność analizy i interpretacji zjawisk muzycznych z różnych perspektyw badawczych, a zwłaszcza: antropologicznej, estetycznej, socjologicznej, historycznej, psychologicznej, kognitywnej i muzykologii cyfrowej.
Umiejętność kompetentnego, precyzyjnego oraz logicznego wypowiadania się na tematy dotyczące zagadnień muzycznych.
Przygotowanie do realizacji zadań badawczych, dotyczących muzyki oraz zjawisk z pogranicza sztuk –muzyki, literatury, filmu, teatru i sztuk pięknych.
Przygotowanie do pracy w instytucjach zajmujących się upowszechnianiem kultury muzycznej i organizacją życia muzycznego lub pracy w zawodzie nauczyciela.
Znajomość terminologii muzycznej w języku angielskim.
Perspektywy zawodowe
Pracownik instytucji kultury (filharmonie, opery, teatry muzyczne, domy kultury itp.)
Pracownik agencji koncertowych i artystycznych
Krytyk lub dziennikarz muzyczny
Nauczyciel przedmiotów muzycznych
Konferansjer muzyczny
Badacz muzyki
Bibliotekarz muzyczny
Edytor muzyczny
Menadżer muzyczny